wtorek, 31 maja 2011

szparagi na maśle z rukolą

Pisałam niedawno, że najlepsze są szparagi gotowane bez dodatków - i swojego zdania nie zmieniam. Ten przepis mnie jednak zaciekawił, bo nie smażyłam dotąd szparagów. Wyszły bardzo smaczne. Póki sezon szparagowy trwa, podaję przepis dla tych z Was, których nudzą gotowane warzywa:

Szparagi na maśle z rukolą

Obrać szparagi (ja użyłam białych i zielonych) i pokroić na 4-cm kawałki

Na rozgrzanej patelni
roztopić kawałek masła
wrzucić szparagi i smażyć około 10 minut (ja po chwili smażenia, dusiłam pod przykryciem),
posypać pieprzem
i solą
skropić cytryną (kilka kropli) lub posypać skórką z cytryny,
dodać pokrojoną rukolę i chwilę razem dusić.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

wielkie dzięki - zrobione, zjedzone,... pycha!

Anonimowy pisze...

podczas wcześniejszego eksperymentu wyszły wszystkie szparagi,a chciałam raz jeszcze do obiadu, więc zrobiłam wszystko wg wskazówek,ale z cukinią:) do tego mięta; też pycha!

marcjanna pisze...

biale szparagi mialas swieze, czy z puszki? ja zielone zawsze smaze:]